System GPS pozwoli Ci kontrolować dziesiątki aspektów, zarówno Twojej floty, jak i działań pracowników.
Bieżąca lokalizacja pojazdów oraz historii taras, parametry silnika, zużycie paliwa i czas pracy – to tylko wybrane funkcje, które posiada nasz system.
ŚLEDZENIE W CZASIE RZECZYWISTYM
Jeśli pojazd jest w ruchu, lokalizator GPS stale zbiera dane do wewnętrznej pamięci, a następnie wysyła informacje do serwera GPS, umożliwia to na bieżący podgląd trasy śledzonego pojazdu, która jest przedstawiona na mapie poruszającą się strzałką.
Lokalizator GPS pozwala użytkownikowi nie tylko na śledzenie samochodu. Pokazuje szybkości jazdy pojazdu, ilość spalanego paliwa i sczytuje wiele innych, równie istotnych parametrów pojazdu, co daje kompletny i rzeczywisty obraz jego pracy.
Znajdziesz tam szczegółowe dane takie jak:
- Prędkość pojazdu
- Przebieg
- Poziom paliwa
- Obroty silnika
- Status stacyjki
- Informacje o pozycji z dokładnym adresem
- Stan naładowania akumulatora
- Temp. silnika
HISTORIA TRAS I POSTOJÓW
W systemie ZlokalizujAuto.pl, informacje o przebytej trasie przechowywane są, do 3 miesięcy wstecz.
Dzięki temu użytkownik ma do nich stały dostęp i może je dowolnie przeglądać lub wykorzystać do tworzenia raportów.
Zebrane dane przechowywane są zarówno w postaci oznaczonych tras, jak i chronologicznych list, na których zapisane są wszystkie postoje, prędkości, tankowania itd.
GEOSTREFY I MIEJSCA
Wybrane geostrefy można łatwo ustawić przez zdefiniowanie ich granic przy użyciu oznaczenia okręgiem lub złożonymi wielokątami.
Tak powstałe granice umożliwiają następnie wprowadzenie automatyzacji w zarządzaniu firmową flotą. Raz ustawione parametry strefowe załączają się bowiem przy każdej zmianie pozycji samochodu, a gromadzone dane mogą być przekazywane w formie powiadomienia e-mail lub SMS.
Uzyskane w ten sposób raporty umożliwiają między innymi szczegółową kontrolę używania aut służbowych poza pracą, sprawdzanie wiarygodności wypełnianych kart pracy oraz celowość przejazdów autoryzowanych
KONTROLA PALIWA
Poziom paliwa w pojeździe może być kontrolowany przez:
Podłączenie rejestratora GPS, do szyny CAN
Montaż sondy paliwa w zbiorniku
Wykorzystanie magistrali CAN opiera się o obserwację fabrycznego pływaka i jest sposobem łatwym, szybkim i tanim. Nie wymaga też ingerencji w zbiornik paliwa czy stosowania dodatkowych urządzeń pomiarowych.
Co ważne, pobrane dane z magistrali CAN, pozwalają odczytać łączne zużycie paliwa, na podstawie których można obliczyć średnie spalanie pojazdu.
Po podłączeniu rejestratora GPS do szyny CAN, otrzymamy takie dane jak:
- Poziom paliwa
- Średnie spalanie L/100Km
- Koszt zużytego paliwa
- Nacisk na na pedał gazu
- Obroty silnika
- Poziom paliwa w zbiorniku
- Przebieg z licznika pojazdu
GEOSTREFY I MIEJSCA
Wybrane geostrefy można łatwo ustawić przez zdefiniowanie ich granic przy użyciu oznaczenia okręgiem lub złożonymi wielokątami.
Tak powstałe granice umożliwiają następnie wprowadzenie automatyzacji w zarządzaniu firmową flotą. Raz ustawione parametry strefowe załączają się bowiem przy każdej zmianie pozycji samochodu, a gromadzone dane mogą być przekazywane w formie powiadomienia e-mail lub SMS.
Uzyskane w ten sposób raporty umożliwiają między innymi szczegółową kontrolę używania aut służbowych poza pracą, sprawdzanie wiarygodności wypełnianych kart pracy oraz celowość przejazdów autoryzowanych
RAPORTY
System raportów, umożliwia szybką analizę zebranych danych o trasach floty i wygenerowanie przejrzystych podsumowań za dany okres.
Raporty można generować cyklicznie i wysyłać na wskazany adres e-mail.
System umożliwia otrzymanie następujących raportów:
- Informacje ogólne – długość przejechanych tras, czas jazdy i postoju auta, średnią oraz maksymalną prędkość jazdy samochodu, a także czas jałowej pracy silnika i wiele innych, istotnych informacji podanych w długościach łącznych
- Informacje o pojeździe – model pojazdu, VIN, numer rejestracyjny, przebieg, motogodziny, kierowca, przyczepa
- Obecna pozycja – czas, pozycja, prędkość, wysokość, kąt, status,przebieg, motogodziny
- Jazda i postoje – miejsca oraz czas postojów z uwzględnieniem ilości przejechanych kilometrów między postojami
- Arkusz tras – lista kolejno następujących po sobie przejazdów do kolejnych punktów trasy
- Przekroczenia prędkości – czas i miejsce jazdy z niedozwoloną prędkością
- Wyjazdy i wjazdy ze stref – raport uwzględniający wjazd samochodu w wyznaczoną strefę, poruszania się po niej oraz wyjazd z niej
- Zdarzenia – wszystkie zmiany zarejestrowane w wybranym pojeździe
- Serwis – wszystkie naprawy serwisowe, przeglądy i zaplanowane w kalendarzu serwisowym działania, z wyraźnym oznaczeniem przeterminowanych napraw i przeglądów
- Poziom paliwa – kompletny wykres zmian poziomu paliwa w oznaczonym zbiorniku i wyznaczonym okresie
- Tankowania – zestawienie kompletnych informacji o czasie i miejscu tankowania praz ilości zakupionego paliwa
- Upusty – zestawienie dokładnych informacji o upustach paliwa, z uwzględnieniem ich miejsca, czasu i ilości
Wymienione raporty generowane są w postaci plików *.pdf, *.html, *.xls, z czego pliki *.xls poddawane są dalszej analizie w programie Excel
W postaci wykresów graficznych można również przedstawić:
- Poziom naładowania akumulatora
- Czas pracy silnika (sygnał zapłonu)
- Temperaturę w chłodni lub z dowolnego czujnika
- Poziom ciśnienia w układzie hydraulicznym
- Pracę zewnętrznych urządzeń, np. pomp czy agregatów
- Sygnały cyfrowe lub analogowe pochodzące z zamontowanych czujników i przetworników
POWIADOMIENIA
System zdarzeń i powiadomień, zintegrowany z e-mailem, komputerem lub wybranym numerem komórkowym, pozwala użytkownikowi otrzymywać bieżące informacje o monitorowanych pojazdach. Powiadomienia są czytelne i natychmiastowe, co realnie umożliwia szybkę reakcję na nie.
Powiadomienia dostarczane są czterema sposobami:
- SMS
- Komunikat systemowy
- Push w aplikacji mobilnej
Dzięki systemowi zdarzeń i powiadomień, użytkownik może otrzymać następujące informacje:
- Wjazd do strefy i wyjazd z niej
- SOS – naciśnięcie przycisku alarmowego
- Czasowe wyłączenie sygnalizatora z lokalizatora
- Odłączenie i ponowne załączenie zasilania lokalizatora
- Przekroczenie dozwolonej prędkości
- Jazda poniżej dozwolonej prędkości
- Zalogowanie się danego kierowcy do systemu pojazdu
- Włączenie i wyłączenie zapłonu pojazdu
- Uzbrojenie i rozbrojenie alarmu
- Otwarcie i zamknięcie drzwi
- Włączenie i wyłączenie monitorowanego w pojeździe urządzenia
- Wzrost lub spadek temperatury (np. w chłodni) oraz każdej innej wielkości
- Zmiana sygnału cyfrowego lub analogowego sond, czujników itp.